Kierownictwo - Komenda Powiatowa Policji w Dąbrowie Tarnowskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Komendant Powiatowy Policji w Dąbrowie Tarnowskiejnadkom. Mirosław Strach

Komendant Powiatowy Policji w Dąbrowie Tarnowskiej


Jest absolwentem:

  • Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie – Wydział Pedagogiczny – Samorząd i Polityka Lokalna
  • Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie

Przebieg służby:

  • 20.08.1995r. - aplikant PPPiP KP I w Katowicach,
  • 01.05.1997r. - policjant DPI KP w Czchowie, KPP w Brzesku,
  • 01.07.2000r. - policjant Sekcji Ruchu Drogowego KPP w Brzesku,
  • 01.01.2004r. - referent Sekcji Ruchu Drogowego KPP w Brzesku,
  • 15.03.2004r. - po. detektyw Sekcji Dochodzeniowo-Śledczej KPP w Brzesku,
  • 01.03.2005r. - referent Sekcji Dochodzeniowo-Śledczej KPP w Brzesku,
  • 14.10.2005r. - kurs specjalistyczny w WSPol w Szczytnie,
  • 01.12.2005r. - detektyw Sekcji Dochodzeniowo-Śledczej KPP w Brzesku,
  • 01.07.2007r. - specjalista Sekcji Ruchu Drogowego KPP w Bochni,
  • 23.02.2009r. - szkolenie oficerskie w WSPol w Szczytnie,
  • 01.05.2011r. - specjalista Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego KPP w Bochni,
  • 01.10.2012r. - po. Zastępca Komendanta Komisariatu Policji w Nowym Wiśniczu,
  • 01.04.2013r. - Zastępca Komendanta Komisariatu Policji w Nowym Wiśniczu,
  • 01.03.2014r. - po. Komendant Komisariatu Policji w Nowym Wiśniczu,
  • 15.09.2014r. - Komendant Komisariatu Policji w Nowym Wiśniczu,
  • 20.10.2014r. - I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Bochni,
  • 07.03.2017r. - po. Komendant Powiatowy Policji w Dąbrowie Tarnowskiej,
  • 01.05.2017r. - Komendant Powiatowy Policji w Dąbrowie Tarnowskiej.

W ramach kształcenia zawodowego ukończył m.in. kursy i szkolenia:

  • dochodzeniowo-śledczy Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie,
  • dla komendantów miejskich, powiatowych i rejonowych Policji z zakresu wybranych aspektów kierowania jednostką Policji,
  • dla kadry kierowniczej Policji średniego szczebla zarządzania – z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
  • prawa człowieka w zarządzaniu Policją

Posiadane odznaczenia, odznaki resortowe, wyróżnienia (nazwa):

  • Brązowa Odznaka "Zasłużony Policjant"
  • Medal „Pro Publico Bono" – Nowy Wiśnicz
  • Medal „25-lecia Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów"
  • Srebrny Medal "Za Zasługi dla Pożarnictwa"
  • Srebrny Medal "Za zasługi dla Ligi Obrony Kraju"
  • Medal "Zasłużony dla Łowiectwa Okręgu Tarnowskiego"
  • Odznaka za "Zasługi dla Łowiectwa"
  • Srebrny Krzyż "Za zasługi dla Związku Żołnierzy Wojska Polskiego"
  • Srebrny Medal "Za Długoletnią Służbę"
  • Odznaka Honorowa Polskiego Czerwonego Krzyża
  • Brązowy Krzyż Zasługi - odznaczenie państwowe

 

 

 

Kompetencje Komendanta Powiatowego Policji:

I. W zakresie organizacji i zarządzania, należy w szczególności:

  1. prowadzenie badań i analiz struktur organizacyjno - etatowych, podległych jednostek i komórek organizacyjnych oraz racjonalnego rozmieszczenia w nich i wykorzystania przydzielonego limitu etatów;
  2. kształtowanie i realizowanie polityki kadrowej i dyscyplinarnej;
  3. zapewnienie przestrzegania przepisów o zachowaniu tajemnicy ustawowo chronionej w podległych jednostkach i komórkach, a także stwarzanie warunków zabezpieczających prawidłowy obieg oraz przechowywanie dokumentów i korespondencji;
  4. kształtowanie i prowadzenie w środkach masowego przekazu działalności informacyjno - propagandowej, dotyczącej realizowania przez Policję zadań w zakresie bezpieczeństwa, porządku publicznego oraz profilaktyki w tym zakresie;
  5. inspirowanie i wspieranie działalności wynalazczej i racjonalizatorskiej;
  6. podejmowanie działań w kierunku, doskonalenia zawodowego policjantów, a także utrzymania sprawności i rozwoju kultury fizycznej oraz sportu wśród funkcjonariuszy i pracowników cywilnych;
  7. organizowanie, eksploatowanie i techniczne utrzymanie zainstalowanych w Komendzie Powiatowej oraz podległych jednostkach systemów łączności i informatyki oraz koordynowanie tych systemów we współpracy z właściwą komórką organizacyjną Komendy Wojewódzkiej Policji;
  8. zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby Komendy Powiatowej oraz podległych jednostek Policji;
  9. zarządzanie nieruchomościami Skarbu Państwa użytkowanymi przez jednostki Policji powiatu dąbrowskiego;
  10. pełnienie funkcji kierownika zakładu wobec pracowników cywilnych;
  11. pełnienie funkcji organu administracji państwowej I instancji w decyzjach dotyczących:
    • a) spraw osobowych,
    • b) spraw dyscyplinarnych,
    • c) spraw mieszkaniowych,
    • d) innych, na mocy odrębnych przepisów.

II. W zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego należy w szczególności:

  1. przeciwdziałanie przyczynom i warunkom sprzyjającym popełnianiu przestępstw i wykroczeń;
  2. nadzorowanie działań w zakresie ustalania i ujawniania przestępstw i wykroczeń a także wykrywania i ścigania ich sprawców poprzez:
    • a) wykonywanie czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych w zakresie wynikającym z uprawnień i obowiązków ustawowych;
    • b) wykonywanie czynności operacyjno-rozpoznawczych, operacyjno – technicznych, kryminalistycznych oraz innych w trybie i zakresie określonych w odrębnych przepisach;
  3. nadzorowanie wykonywania czynności na polecenie Prokuratur i Sądów oraz innych organów w trybie i zakresie wynikającym z uprawnień i obowiązków ustawowych;
  4. nadzorowanie działalności rozpoznawczej, zapobiegawczej i wykrywczej związanej ze zwalczaniem przestępstw i wykroczeń;
  5. nadzorowanie i koordynowanie przedsięwzięć ukierunkowanych na zwalczanie przestępczości zorganizowanej i transgranicznej w zakresie określonym odrębnymi przepisami;
  6. nadzorowanie poszukiwań osób i rzeczy, działań pościgowych i blokadowych, konwojowania osób zatrzymanych i tymczasowo aresztowanych oraz transportu pieniężnych i przedmiotów wartościowych, bądź stanowiących tajemnicę ustawowo chronioną;
  7. współdziałanie w zakresie zapobiegania naruszania porządku prawnego, a także zjawiskom kryminogennym z organami administracji państwowej, samorządowej, instytucjami i organizacjami społecznymi w tym zwłaszcza prowadzącymi działalność kontrolną;
  8. nadzorowanie działań podległej komórki, jednostek organizacyjnych, innych policjantów oraz doskonalenie metod ich pracy;
  9. analizowanie i opiniowanie szczegółowych planów i harmonogramów przedsięwzięć realizowanych przez komórki i jednostki organizacyjne;
  10. koordynowanie i określanie form współdziałania komórek i jednostek Policji;

III. Do zakresu zadań Komendanta Powiatowego Policji należy również:

  1. zapewnienie jak najwyższej mobilizacji, gotowości alarmowej podległych jednostek i komórek;
  2. zapewnienie warunków do prowadzenia gospodarki finansowej, materiałowo-technicznej, inwestycyjnej oraz transportowej;
  3. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania łączności i informatyki;
  4. nadzorowanie prowadzenia spraw socjalno-bytowych oraz dbałość o bezpieczeństwo i higienę pracy;
  5. organizowanie ochrony przeciwpożarowej w obiektach Policji .

IV. W celu właściwej realizacji zadań oraz zapewnienia warunków sprawnego i efektywnego kierowania działalnością Policji, Komendant Powiatowy:

  1. tworzy i likwiduje, w zakresie określonym odrębnymi przepisami komórki organizacyjne, Komisariaty i Posterunki Policji;
  2. powołuje po zasięgnięciu opinii właściwego terytorialnie wójta ( burmistrza ) lub wójtów Komendanta Komisariatu Policji;
  3. dokonuje systematycznych analiz i ocen sianu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu, z uwzględnieniem prognozowania zagrożeń i planowania podstawowych przedsięwzięć;
  4. organizuje i nadzoruje działania podległych jednostek, służb i policjantów oraz doskonali metody pracy prewencyjnej, operacyjno - rozpoznawczej i dochodzeniowo - śledczej, dostosowując podejmowane przedsięwzięcia do występujących i przewidywanych zagrożeń;
  5. nadzoruje i koordynuje współdziałania jednostek i komórek Policji;
  6. przyjmuje oraz rozpatruje skargi i wnioski dotyczące działalności Policji i policjantów;
  7. udziela w ramach sprawowanego nadzoru, kierunkowych i szczegółowych wytycznych, zarządza i organizuje okresowe i doraźne oceny pracy przez podległe jednostki i ogniwa służbowe, a także poszczególnych policjantów.

 

 

 


młodszy inspektor Lucjan Pałucki

I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Dąbrowie Tarnowskiej


 

Kompetencje I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji

Do zakresu zadań I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji należy w szczególności:

  1. przeciwdziałanie zjawiskom i warunkom sprzyjającym popełnianiu przestępstw i wykroczeń;
  2. nadzorowanie działań w zakresie ustalenia i ujawniania przestępstw i wykroczeń a także wykrywania, i ścigania ich sprawców;
  3. współdziałanie z organami administracji państwowej i samorządowej oraz organizacjami społecznymi i instytucjami w zakresie realizacji zadań związanych z bezpieczeństwem, ochroną ładu i porządku, a także zapobiegania przyczynom i zjawiskom sprzyjającym naruszeniom prawa;
  4. nadzorowanie poszukiwań osób i rzeczy, działań pościgowych, i blokadowych, konwojowania osób zatrzymanych i tymczasowo aresztowanych oraz transportu pieniężnych i przedmiotów wartościowych, bądź stanowiących tajemnicę ustawowo chronioną;
  5. nadzór nad udziałem policjantów w sprawach o wykroczenia, realizacją polityki represyjnej w postępowaniach mandatowych, poziomie merytorycznym i formalnym wniosków o ukaranie do Sądu Grodzkiego oraz wykonywaniem funkcji oskarżyciela publicznego;
  6. zapobieganie zakłóceniom porządku publicznego oraz jego przywracanie;
  7. współudział w zapewnianiu porządku publicznego podczas demonstracji, wieców, pochodów, manifestacji oraz innych zgromadzeń, uroczystości i imprez masowych;
  8. zapewnienie porządku bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
  9. współdziałanie z organami administracji państwowej i samorządowej w zakresie kontroli, przestrzegania przepisów porządkowych, transportowych, sanitarnych, meldunkowych, przeciwpożarowych oraz innych w zakresie uprawnień ustawowych;
  10. organizowanie i prowadzenie działań porządkowo-ochronnych oraz ratowniczych w razie zaistnienia klęsk żywiołowych lub innych wydarzeń o charakterze nadzwyczajnym.

 

Metryczka

Data publikacji 23.11.2015
Data modyfikacji 23.05.2018
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Dąbrowie Tarnowskiej
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Rafał Mosio
Osoba udostępniająca informację:
Rafał Mosio Zespół ds. Łączności i Informatyki
Osoba modyfikująca informację:
mł. asp. Ewelina Fiszbain
do góry